Dlaczego wizytówki są ważne?

Pierwsze wizytówki pojawiły się już w XV wieku w Chinach – miejscu narodzin papieru. Początkowo wyrabiano je ręcznie. W Europie natomiast wizytówki rozpowszechniły się dopiero w czasach nowożytnych – najpierw we Francji za panowania Ludwika XIV, gdzie nie służyły promowaniu biznesu lecz stanowiły atrybut arystokracji. Czy w obecnych czasach wizytówki również pełnią ważną rolę?

Dlaczego wizytówka jest istotna?

wizytówkiW Polsce wizytówki upowszechniły się dopiero pod koniec XVIII wieku, podczas obrad sejmu czteroletniego. Popularny stał się zwyczaj wręczania wizytówek przy okazji odwiedzin. W domach pojawiły się specjalne pudełka, w których gromadzono wizytówki gości i już wtedy oceniano przybyłe osoby przez pryzmat otrzymanych od nich wizytówek! W XIX wieku, wraz z pojawieniem się klasy średniej i rozwojem przemysłu, wizytówka stała się elementem niezbędnym – zyskała też znaczenie w biznesie (zwłaszcza w USA oraz Anglii, gdzie powszechnie używali jej londyńscy kupcy). Miała większe rozmiary – karty do gry, a do jej produkcji stosowano technikę miedziorytu lub linorytu. Z czasem zaczęły pojawiać się na nich fotografie, a ręczną produkcję zastąpiono drukiem – pierwsze wydrukowane seryjnie wizytówki pojawiły się we Włoszech. Dlaczego wizytówka jest tak ważna? Pamiętajmy, że wizytówka to: część identyfikacji wizualnej całej firmy, najmniejszy, poręczny element, który klient może nosić zawsze przy sobie, do którego może sięgnąć w każdej chwili, gdy chce się skontaktować; pierwsze wrażenie na kliencie – wizytówka powinna przyciągać klienta, sprawić, żeby zechciał nawiązać kontakt (wejść na stronę, dowiedzieć się więcej);mały „przypominacz” o tym, kim jesteśmy – wizytówka powinna kojarzyć się z produktami, usługami firmy. Wizytówka powinna być spójna z całą identyfikacją wizualną – logo, użyty krój pisma, kolorystyka, kształty. Projektując wizytówkę musimy pamiętać, aby była przede wszystkim czytelna – to mały format, a zawiera najważniejsze informacje – nazwę, stronę firmy. Każda profesjonalna firma powinna o tym, że wizytówki są odzwierciedleniem szacunku do klienta i rzetelnego podejścia do swoich spraw biznesowych, które z pewnością zostanie docenione.

Ograniczmy ilość umieszczanego na niej tekstu do minimum. Spróbujmy oddać charakter firmy, sprawić, aby kojarzyła się z jej usługami od pierwszego spojrzenia. Pamiętajmy o poczuciu humoru – zabawne wizytówki zapadają w pamięć, a przede wszystkim wzbudzają pozytywne emocje u odbiorcy – w rezultacie firma kojarzy mu się z czymś pozytywnym.

Dlaczego wizytówki są ważne?
Przewiń na górę