Maszyny budowlane które pracowały przez wiele lat były narażone na nie tylko zużycie podzespołów, ale również zmęczenie materiału. Zaczepy i otwory narzędzi ruchomych były szczególnie narażone na uszkodzenia spowodowane nadmiernym obciążeniem, ciągle wywieranym podczas intensywnej pracy, i nawet mimo wytrzymałej stali, ulegały wypaczeniu i zniekształceniu. Uszkodzenia spowodowane zmęczeniem materiału mogły z łatwością wyłączyć maszynę z użycia.
Tulejowanie zużytych elementów maszyn budowlanych
Co gorsza, wypaczone i uszkodzone zaczepy i mocowania mogły z łatwością doprowadzić do większych awarii, zniszczenia narzędzi podłączonych do maszyny lub nawet przewodów hydraulicznych. Wielokrotnie zdarzało się iż maszyny były oddawane do naprawy i tulejowania wypaczonych zaczepów, aczkolwiek nie zawsze było to możliwe, choćby ze względu na brak możliwości transportu pojazdu do warsztatu wykonującego takowe naprawy. W takim przypadku, firmy budowlane korzystały z usług fachowców wykonujących profesjonalne i szybkie tulejowanie maszyn budowlanych na placach na których wykonywały zadania. W większości przypadków, do naprawy zdeformowanych zaczepów i otworów potrzebne były narzędzia elektryczne które można było łatwo przetransportować, a wszelkiego rodzaju wiertła, frezy lub końcówki do polerowania metalu mogły być łatwo przenoszone nawet w kieszeni. W przypadku nagłych awarii, mogących spowodować znaczne opóźnienia w wykonywaniu prac, aczkolwiek mogących być usuniętymi na miejscu przez osobę wykwalifikowaną do napraw awarii spowodowanych zmęczeniem materiału, było to rozwiązanie wręcz idealne. Nie tylko umożliwiało szybkie usunięcie usterki i przywrócenie pojazdu do całkowitej sprawności, ale również nie generowało kosztów związanych z koniecznością przetransportowania maszyny do warsztatu, zwłaszcza jeśli niesprawny pojazd nie posiadał pozwolenia drogowego.
Bardzo wiele firm zajmowało się naprawą tego rodzaju awarii i uszkodzeń, wykonując wszystkie czynności naprawcze na placu budowy, lub też w wyznaczonym dla maszyny garażu. Jedynym wymaganiem było oczywiście posiadanie możliwości dostarczenia źródła zasilania do narzędzi. Tylko najbardziej ekstensywne uszkodzenia i najbardziej zużyte elementy nie mogły być w ten sposób naprawiane i wymagały interwencji warsztatu naprawczego. W każdym innym przypadku, szybkie tulejowanie otworów mocujących oraz ich wypolerowanie w zupełności wystarczało by bardzo szybko przywrócić maszynę do pełnej sprawności bardzo niskim nakładem finansowym.