Różnego typu stoiska degustacyjne i targowe to częsty widok w galeriach handlowych, supermarketach czy na targach branżowych. Mogą być prostokątne, owalne czy okrągłe, w zależności od ilości dostępnego miejsca czy po prostu gustu osoby, która je zamawia. Łączą one w sobie różne role: z jednej strony jest to praktyczny blat, na którym można postawić jakieś produkty, gadżety czy ulotki, z drugiej to też spora przestrzeń reklamowa.
Stoiska degustacyjne i targowe
Stoisko jest puste, otwarte z jednej strony, co umożliwia przechowanie w nim tymczasowo różnych rzeczy. Zrobione jest z lekkiego, wytrzymałego materiału, zwykle PCV. Jego blatem może być np. płyta meblowa, podobny materiał zwykle stosuje się też od dołu, dzięki czemu jest ono stabilne i dobrze wygląda. Wnętrze stoiska to pusta przestrzeń, rzadziej z półkami, w której można schować osobiste rzeczy pracowników, torbę do schowania stoiska po jego złożeniu albo zapas produktów. Przyda się tutaj prosty organizer czy składane koszyki, które pozwolą na szybkie uporządkowanie tego kawałka przestrzeni. Jeśli chodzi o miejsce na reklamę, to cała główna część stoiska może zostać zadrukowana w dowolny sposób. Popularne jest użycie kolażu zdjęć, logo firmy i hasła reklamowego: całość jest czytelna, przejrzysta i zachęcająca. Stoisko degustacyjne może też być wyposażone w tablicę górną — to odpowiednie miejsce na logo firmy. Tablica jest umieszczona na takiej wysokości, która pozwala z daleka zauważyć napis i zwrócić uwagę przechodzących obok osób. Przydaje się to na zatłoczonych imprezach i wszędzie tam, gdzie potrzebne jest dodatkowe wyróżnienie się z tłumu. Stoisko degustacyjne warto uzupełnić ścianką tekstylną czy rollupami, które stworzą ciekawe, atrakcyjne tło. Można na nich użyć różnych grafik dla uzyskania bardziej interesującej i spójnej kompozycji. Dla uzyskania jak najlepszego efektu wizualnego należy starannie dopracować projekt nadruku na stoisku i tablicy górnej. Konieczna będzie grafika w odpowiedniej rozdzielczości, ale też zastosowanie właściwych technik druku.
Efektem końcowym powinien być ostry, wyraźny nadruk z nasyconymi kolorami — taki, który prezentuje się bardzo atrakcyjnie, jest czytelny i zwraca uwagę innych ludzi. Aby całość była bardziej trwała, stoisko można zalaminować, co podniesie wytrzymałość, całość będzie odporniejsza na zarysowania oraz blaknięcie pod wpływem światła słonecznego. Firmy produkujące stoiska zwykle mają bardzo krótki czas realizacji, dlatego na swoje zamówienie nie trzeba dużo czekać, od momentu stworzenia projektu do stworzenia stoiska minie zaledwie kilka dni.