Miłośnicy długich wycieczek rowerowych nie używają rowerów górskich, gdyż takowe są przeznaczone przede wszystkim do jazdy po najtrudniejszym terenie, więc niekoniecznie należą do najbardziej wygodnych, zwłaszcza do długotrwałej jazdy. Rowery szosowe oraz amatorskie, natomiast, najlepiej spisują się podczas jazdy po twardej nawierzchni i miejskich drogach. Najpopularniejszym rodzajem roweru do jazdy rekreacyjnej jest więc rower crossowy, będący pośrednią odmianą pomiędzy rowerami drogowymi i górskimi.
Najwygodniejszy rower do jazdy rekreacyjnej
Bardzo popularnymi rowerami crossowymi są rowery od Kross, firmy znanej przede wszystkim z doskonałych serii rowerów górskich i sportowych. Kross Evado 7.0. jest najnowszym rowerem z bardzo uznanej przez rowerzystów serii rekreacyjnej, a jedną z jego unikalnych cech jest dostępność wariantu z ramą męską jak i damską. Rower ten jest świetnie dopasowany do jazdy zarówno po twardej asfaltowej drodze jak i po polnych ścieżkach, dlatego też uznawany jest za niemal idealny dla wszystkich entuzjastów długich wypadów rowerowych poza miasto. Z racji iż jest to rower rekreacyjny, układ ramy i siedzenia umożliwia siedzenie w optymalnej pozycji kręgosłupa, dzięki czemu nawet długa jazda nie męczy rowerzysty i nie wymusza ciągłej zmiany pozycji. Bardzo komfortowe są również siedzenia, szersze i bardziej miękkie niż te które stosowane są w rowerach górskich, gdyż zaprojektowane są z myślą o bardzo długim czasie jazdy, a tym samym największym możliwym komforcie rowerzysty. Wyposażenie roweru również jest dobrze przystosowane do terenu na jakim miałby być on wykorzystywany. Rower nie posiada hamulców tarczowych w sportowym standardzie, mając bardziej klasyczne hamulce pozwalające na stopniowe zmniejszanie szybkości jazdy, oraz obciążenie przerzutek przystosowane do jazdy po terenie mniej wymagającym. W odróżnieniu od typowych rowerów rekreacyjnych, mających co najwyżej osiemnaście biegów, seria Evado posiada ich trzydzieści, pozwalając na swobodną i wygodną jazdą z dowolną prędkością po każdej nawierzchni.
Zmiana biegów jest bardzo płynna i szybka, a typowe dla rowerów amatorskich spadanie łańcucha z zębatek napędowych nie zdarza się w tym rowerze niemal nigdy. Nie jest to co prawda rower przeznaczony do jazdy po całkowitym offroadzie, aczkolwiek w swojej kategorii pozostaje jednym z najlepszych, o ile nie najlepszym rowerem profesjonalnym, więc każdy nowy model z serii jest przyjmowany z dużym entuzjazmem rowerzystów i zazwyczaj szybko zyskuje wielu posiadaczy.