Stara część miasta nie była projektowana z myślą o dużym ruchu drogowym, jednak to właśnie najciaśniejsze ulice blisko centrum były najczęściej uczęszczane, głównie ze względu na przystępny układ, co jednak samo w sobie było utrudnieniem, gdyż fantazja kierowców nie miała granic, szczególnie jeśli chodziło o parkowanie. Początkowo prawdziwą plagą byli kierowcy parkujący na chodniku w taki sposób, że cały ruch uliczny był częściowo zablokowany z racji ciasnej jezdni. Drobne stłuczki i wypadku zdarzały się tam na porządku dziennym, a nawet ustanowienie zakazu parkowania nie pomogło zbyt wiele.
Betonowe słupki drogowe
Również zamontowanie standardowych aluminiowych słupków dało tylko ograniczony efekt, bo szybko okazało się, iż wiele z nich zostało uszkodzonych przez nieuważnych kierowców. Potrzebne więc były betonowe, solidne słupki drogowe, które miały całkowicie uniemożliwiać parkowanie czy jazdę po chodniku na najbardziej ruchliwym odcinku ulicy. Słupki takie nie były żadną nowością, bo często używane były przy ulicach o największym ruchu i sprawdzały się one świetnie. Bez trudu zatrzymywały samochody jadące nawet z dużą prędkością, oraz ograniczały możliwość wjazdu pojazdów ciężarowych na chodnik czy inny odgrodzony teren. Były przy tym rozwiązaniem stosunkowo budżetowym, bo ich instalacja była bardzo prosta, wymagając tylko wkopania podstawy w grunt, a koszt niewielki, toteż całość prac nie trwała dłużej niż trzy dni, głównie z racji samej ilości instalowanych słupków. Były przy tym niemal niemożliwe do ruszenia z miejsca po zamontowaniu, gdyż sama ich waga uniemożliwiała ich przeniesienie, a w połączeniu z solidną, stalową podstawą zamocowaną w gruncie były niemal nie do uszkodzenia. Oczywistą przewagą betonowych słupków nad częściej używanymi aluminiowymi była ich wytrzymałość, bo nie mogły się one wygiąć po uderzeniu, z racji zastosowanego materiału, ale również nie były podatne na kruszenie się czy ścieranie, więc mogły służyć latami bez konieczności wymiany.
Bardzo niski koszt umożliwiał ich użycie nawet na najdłuższych odcinkach ulic w dużych ilościach, a odpowiedni odstęp całkowicie uniemożliwiał jakikolwiek wjazd na chodnik. Ustanowienie słupków wywołało oczywiście duże niezadowolenie u kierowców przyzwyczajonych do parkowania na chodnikach mimo zakazu, jednak pieszy byli bardzo zadowoleni z tego rozwiązania, a i ilość stłuczek i zdarzeń z udziałem nieostrożnych kierowców zmalała niemal natychmiast od ich zamontowania na całym odcinku najbardziej ruchliwej ulicy w centrum.